Egentligen gårdagens upptäckt

Antagligen för att det är bitvis tråkigt hemma (de flesta bitarna) så upptäcker jag en del saker jag inte märkt förut. Igår gjorde jag en chockerande upptäckt när jag läste på näringsdeklarationen på mitt oboypaket. Vad jag upptäckte var att oboy innehåller en anseelig mängd kostfibrer. 5,5% av oboy består nämligen av kostfibrer, vilket är ganska mycket mindre än låt säga knäckemackor som ligger uppe på 16% men fortfarande mer än nyttiga saker som t.ex. fullkornsris på 3%.

 

Förvånande eller hur? Vi kommer ändå inte kunna resonera om att det är nyttigt då ~80% av de resterande 94,5% är kolhydrater/socker. Men låtsas går ju.


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Här skriver du vad du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0